Strona główna Lista użytkowników Fanpage OrtegaX YouTube Archi Gothablo

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[G1,G2] Tick Tock
Król

1,307 Postów
167 Tematów
Mężczyzna
Zarejestrowany: Feb 2016
Reputacja: 123

#1
Ogólna zasada działania: 
1. Trigger tick_tock wywoływany jest po raz pierwszy przez funkcję inicjującą grę - startup
2. Tick_tock ma przypisany własną funkcję, której przeznaczenie pozostaje do dyspozycji autora - od sprawdzania danego warunku np. co sekundę do wyświetlania efektów. 
3. Tick_tock po wykonaniu wywołuję siebie samego, czyli wracamy do punktu 2.

W ten sposób otrzymujemy przydatną pętlę, która może posłużyć chociażby do mikstur czasowych - tylko uważać tutaj na nakładanie się efektów mikstur :D

Przejdźmy teraz do tworzenia triggera naszego tick_tocka.
W spacerze wchodzimy w zakładkę Create. Wybieramy kolejno: zCTriggerBase (abstract) > zCTrigger > oCTriggerScript.

Miejsce położenia tick_tocka nie ma znaczenia. 

Teraz nazwijmy go, np TICK_TOCK.
Kod:
vobName: TICK_TOCK
Kolejnym elementem, którym się zajmujemy jest TriggerTarget. To pole odpowiada za to, który trigger ma być wywoływany po zakończeniu wywoływania się obecnego. My oczywiście chcemy wywoływać naszego ticktocka.
Kod:
triggerTarget: TICK_TOCK
Dalej, ustawiamy sobie odstęp czasu pomiędzy zakończeniem pierwszego wywoływania, a początkiem drugiego.
Kod:
fireDelaySec: 1
I na końcu przypisujemy naszemu triggerowi napisaną już przez nas funkcję. Jeśli deklaracja naszej funkcji ma postać void TICK_TOCK() to my wpisujemy jedynie TICK_TOCK. 
Kod:
scriptFunc: TICK_TOCK
To co umieścimy już w samej funkcji to już nasza inwencja twórcza.

I oczywiście na koniec należy dodać do startup'u wywołanie naszego triggera.
Wchodzimy więc w startup i w jednej z funkcji wpisujemy: 

Kod:
Wld_SendTrigger("TICK_TOCK");

Twórca: Kruk

Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali: Gepsiu




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Styl forum:
Witaj!
or Rejestracja?